duminică, 19 iunie 2011

banal

Probabil ca o sa vin-o zi
in care ma voi parasi
ma voi abandona
la colt de strada
si lumea ce va trece
pe langa mine, nu o sa ma vada
- un ac infim
in carul strazii, anonim.

Voi fi o rasuflare
fara forma si fara culoare
ori poate o-ncercare
de gand deschis
sau poate-o amintire
vaga a ceea ce am zis
candva, in vis.

Ori poate-am sa ma parasesc
pe-un varf de munte
pe undeva  pe unde
doar muschi salbatec
fi-va langa mine
si numai soarele varatec
de umbra mea se va mai tine...

Si am sa-ncerc sa fiu
o predica intr-un pustiu
un fluture ce-i ratacit
nici el nu stie cum in luna
un caine vagabond hulit
de toata asa zisa lume buna.

Da... voi fi tot ce am vrut
ba chiar si ce am incercat
si tot ce nu am mai putut
si-am amanat pe altadat'...

2 comentarii:

  1. Serghei Esenin

    - A Fi Poet...

    A fi poet asemanator se arata
    cu a nu tulbura adevarul deloc,
    ori a-ti flagela pielea delicata,
    inimile mângâind cu al sângelui foc!

    A fi poet înseamna a cânta libertatea
    pentru a-ti fi tie asemanatoare.
    Nu-si cânta durerea privighetoarea,
    de aceea ea are o singura cântare.

    Canarul are o voce neobisnuita, anume
    râsului jalnic sunatoare, hazlie…
    Cuvântul dorit este cântat de lume
    pe propria limba, chiar de broasca sa fie.

    Mahomet a interzis în Coran
    sa se bea bautura spirtoasa,
    dar bea vin poetul mai avan
    atunci când durerea-l apasa!

    Atunci când poetul la iubita-a venit,
    iar ea doarme cu altul, poetul,
    de balsamul datator de viata pazit,
    nu va-ncerca sa-i împlânte stiletul.

    Dar arzând de-al geloziei curaj
    va fluiera pâna acas` cu tarie:
    „Ca voi muri vagabond nu-i necaz
    pe pamânt, si asta se stie”.

    RăspundețiȘtergere